Vakuutusmeklaripalveluiden ihmisläheisyys on puhutellut Centriaa jo yli kaksi vuosikymmentä

Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakouluna ennen tunnettu Centria on ollut Risk Consultin asiakas jo yli 25 vuoden ajan. Ajan myötä kehittynyt kumppanuussuhde on saanut pontta yhteisistä arvoista.

Kokkolassa, Pietarsaaressa ja Ylivieskassa toimivassa Centria-ammattikorkeakoulussa opiskelee lähes 4 000 opiskelijaa. Vuosittain sieltä valmistuu noin 500 eri alan ammattilaista. Risk Consultin asiakkaaksi oppilaitos päätyi alun perin sattuman kautta, mutta vuosien aikana asiakkuussuhde on lujittunut yhteistyöksi.  

– Me näemme vakuutusmeklarin palvelut tietynlaisena tukitoimintona. Olemme ulkoistaneet vakuutuksiin liittyvien asioiden hoitamisen ja luotamme, että saamme Risk Consultin asiantuntemuksen myötä tarvittavan tiedon oman päätöksentekomme tueksi, kuvaa Centrian henkilöstöpäällikkö Jouko Mäki-Korvela.

Uusien tarpeiden myötä vakuutusmeklarin palveluilla käyntiin pyörähtänyt asiakkuus on myös kasvanut.


– Pitkän yhteistyön ansiosta on syntynyt vahva luottamus ja olemme rakentaneet hyvää kumppanuussuhdetta. Uusien tilanteiden myötä olemme kokeneet tarvitsevamme myös uusia palveluita, siitä esimerkkinä Risk Consultin meille tekemä työterveyshuollon kilpailutus, Mäki-Korvela kertoo.

Julkisen puolen suurelle toimijalle ja hektistä lukuvuoden kiertoa elävälle oppilaitokselle palvelun joustavuus ja juuri omaan toimintaan sopivat ratkaisut ovat olleet erityisen tärkeitä.

– Olemme olleet todella tyytyväisiä Risk Consultin joustavuuteen: palvelu on nopeaa ja ketterää ja ne asiat hoituvat, mistä on sovittu. Ennakoinnilla on vakuutusasioissa monenlaisia hyötyjä. Meille keskeistä on myös se, että palvelut ovat räätälöityjä: ratkaisut tehdään juuri meille sopiviksi, Mäki-Korvela luettelee.

Kustannussäästöjä ja yhteisiä arvoja

Vuosien varrella Centrialla on tullut vastaan monenlaisia tilanteita, joissa Risk Consultin palvelut ovat vieneet eteenpäin. Merkityksellistä on ollut myös se, että palvelut ovat tuoneet todella tuntuvia säästöjä kustannuksiin.

– Vakuutusmeklarimme ajattelee puhtaasti kustannuksiamme. Yhdessä pohdimme, miten tekisimme tehokkaampia ratkaisuja. Säännönmukainen vakuutusten kilpailutus on ollut meille tärkeä tekijä, sillä joka kilpailutuskierroksella on syntynyt merkittäviä kustannussäästöjä, Mäki-Korvela kiittelee.

Säästöjen ohella Centria antaa arvoa yhteiselle ydinajatukselle siitä, mikä palvelussa on tärkeää.

– Aivan ykkösasia on Risk Consultin ihmisläheisyys. Meille on syntynyt tunne, että asiakkaasta aidosti välitetään. Tässä Centrian ja Risk Consultin palvelut kohtaavat: ihmisläheisyys on kaiken lähtökohta, Mäki-Korvela päättää.

Sinikka Laakso, vakuutusmeklari, Risk Consult

Kiinnostuitko vakuutusmeklaripalveluista?

Lisää samasta aiheesta