Försäkringsmäklarna hjälper i skadeprocessen
Det kan vara en krävande process att hantera skador med ett försäkringsbolag. Det är viktigt att ersättningsprocessen fortskrider utan dröjsmål och att all relevant information har lämnats till försäkringsbolaget.
Ibland händer det dock att försäkringsbolagets beslut inte känns rätt. Det kan vara svårt att ändra ett redan fattat ersättningsbeslut, men det är inte omöjligt. Till exempel kan felaktig eller otillräcklig information leda till felaktiga beslut.
I skadesituationer finns vi mäklare där för att stödja våra kunder. Servicetjänsten för skador hör automatiskt till servicetjänsten i våra kunders försäkringar. Skadeservice kan också erhållas för enstaka skadehantering.
Vi tillhandahåller även servicetjänsten för skador för andra företag.
Tjänsten inkluderar:
- hjälp med att upprätta en skadeanmälan
- kontroll av försäkringsbolagets ersättningsbeslut
- sökande av ändring av försäkringsbolagets ersättningsbeslut (inkluderar att föra försäkringsbolagets omprövning och/eller ersättningsbeslut till försäkringsnämnden för behandling för rekommendation)
- kontroll av försäkringsskyddets omfattning
- kommunikation mellan försäkringsbolaget, den som söker ersättning och det försäkrade företaget under ersättningsprocessen
- upprättande av dokument
- juridisk rådgivning
Den separata servicetjänsten för skador debiteras per timme.
Fråga mer – vi svarar gärna!
Marjo Nyström
Försäkringsmäklare, delägare
tfn 045 205 3339
marjo.nystrom@riskconsult.fi