Kuurojen palvelusäätiön tuore toimitusjohtaja Anne Puonti koki, ettei säätiön silloinen vakuutusmeklari oikeastaan tuntenut säätiön toimintaa kovin hyvin – ja että se näkyi vakuutuksissa. Oli siis aika kilpailuttaa. Risk Consultin kanssa toimiessa vastaus löytyy kysymykseen kuin kysymykseen.
Kuurojen palvelusäätiö on vuonna 1897 kuurojen yhdistysten pohjalle rakentunut organisaatio, joka tuottaa palveluita kuuroille, kuurosokeille ja muille viittomakielen käyttämisestä hyötyville henkilöille. Säätiön palveluvalikoima sisältää asumispalvelut, päiväaikaista toimintaa, työtoimintaa, kotiin annettavia palveluja ja muita viittomakielisiä palveluita.
Kuurojen palvelusäätiön palvelut koskettavat suurta ihmisjoukkoa: Kuudessa palvelukeskuksessa asuu lähes 200 asukasta ja muiden palvelujen piirissä on vuosittain 1000 asiakasta. Säätiö työllistää 212 työntekijää.
– Meille on tärkeää, että henkilöstö on turvassa, asukkaat ovat turvassa ja mahdollisille ikäville tapahtumille löytyy vakuutuksen antama turva, Anne Puonti toteaa.
Säätiön vakuutuspaletti sisältää muun muassa henkilöstön lakisääteiset tapaturmavakuutukset, asiakkaitten, kiinteistöjen ja ajoneuvojen vakuuttamisen sekä toiminnan vastuuvakuutukset.
Toimialatuntemus parantaa palvelua
Kun Kuurojen palvelusäätiö havahtui tyytymättömyyteen silloista vakuutusmeklariaan kohtaan, säätiö kilpailutti useita vakuutusmeklareita. Risk Consult valikoitui parhaaksi vaihtoehdoksi, ja Puonti on ratkaisuun tyytyväinen.
Heti perään kilpailutettiin myös vakuutukset. Vakuutusmeklari Timo Sarkkisen hoivissa vakuutuspaketista tuli aiempaa kattavampi, ja samalla kustannukset laskivat. Vakuutusmeklarin hyvä toimialatuntemus helpottaa merkittävästi yhteistyötä ja vakuutusturvan suunnittelua.
– Kävimme vakuutuksemme Risk Consultin kanssa hyvin huolellisesti läpi ja täsmensimme niitä. Vakuutuksista löytyi sekä puutteita että säästön paikkoja. Tällä hetkellä olemme tosi tyytyväisiä vakuutusturvamme tilanteeseen, Puonti kertoo.
Kuurojen palvelukeskuksella on erikseen henkilö, joka hoitaa vakuutusasioita keskitetysti. Tämän lisäksi palvelukeskusten johtajat voivat olla suoraan yhteydessä vakuutusmeklariin, mikä nopeuttaa asioiden hoitamista. Viestintä kulkee pääosin sähköpostitse.
– Arjessa helpottaa, kun on yksi asia vähemmän huolehdittavaksi. Saamme nopeasti vastaukset meitä askarruttaviin kysymyksiin, Puonti summaa.